måndag 20 maj 2013

Glorious

Stämpelfabriken har en tävling där man ska inspireras av Eurovision Song Contest och jag visste direkt vad jag skulle skapa. Jag skulle skapa en LO från vårt bröllop. Och att jag skulle inspireras av Tysklands bidrag Glorious med Cascada.




Texten i denna låt får mig att tänka på denna stund:

”Tonight can we be
Glorious
We are young at heart and we’re free
The world is ours
I can feel the music in me
Glorious”


För att få lite mer liv och få in känslan av hopp i LO’n, så valde jag att även inspireras av fjärilslogotypen. Den är ju helt underbart läcker! Fjärilen har jag gjort på en bit plast som jag färgat med olika färger/medier för att få den så snarlik logotypen som möjligt. Texten We are one, passar ju dessutom bra in i sammanhanget.



Färgerna är lite svåra att se, men det är gult och inte grönt ute på fjärilens vinge, samt blått/turkosblått på de stora fälten som nästan ser tomma ut.

Här kommer lite fler detaljbilder:



Tack Stämpelfabriken för en helt underbar tävling! Läs gärna mer om tävlingen på deras blogg:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar